2015. július 7., kedd

Első nap az iskolában


Végre elérkezett a hétfő reggel, amikor indulni kellett a nyelv iskolába. Nem hazudok ha azt mondom hogy izgultam egy kicsit, lehet hogy nem is kicsit, annál egy kicsit jobban. Az izgalom végül is felesleges volt, mindenki nagyon kedves, nagyon érthetően beszél, minden segítséget megadnak ahhoz, hogy én is mindent megértsek. Az órák reggel kilenctől délután 1/2 5-ig tartanak . Tanulok beszélni, helyesen írni, gyakoroljuk a nyelvtant, valamint bővítjük a szókincset. Emellett persze megismerek egy csomó embert. Vannak osztálytársaim Brazíliából, Caracasból, Csehországból, Franciaországból, Dél-Afrikából, Kínából és nem is tudom még honnan. 


Én azt tapasztaltam hogy az ember ha idegen nyelvet tanul, először még próbál az adott nyelven beszélni, aztán előbb utóbb elkezd magyarul kommunikálni, kérdezni... na erre  nekem most egyáltalán nincs lehetőségem. Egyrészt egy szál egymagam vagyok magyarként másrészt nagy betűkkel van kiírva minden tanteremben, hogy CSAK angolul beszélhetsz. Így aztán muszáj gyakorolni :)
Ma este egy grillpartin voltam, ahol egy olasz, egy cseh. néhány spanyol, egy német, egy jamaicai és néhány dél-afrikai fiatal volt velem. Önbizalmat ad, hogy látom, hogy mások sem beszélnek tökéletesen, némelyiknek még számomra is szörnyű akcentusa van :),de mindenki próbálkozik!!!! Ez a jó az egészben, hogy így már én is meg merek szólalni! Szóval szuper !!!!! Nagyon jó nap volt !!!
Most vár rám még egy kis gyakorlás, holnap tovább mesélek.



                                             Nagy Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése