2016. július 6., szerda

Erasmus+ 2016 - indul a pályázat






A 2016-os Erasmus+ pályázat elsõ mobilitásaként ismét a nyelviskolás kurzus kezdődött. Tavaly már sikerült részt vennem egy két hetes intenzív angol nyelvtanfolyam, most ennek folytatásaként hat hétre érkeztem Angliába hogy tovább tanuljam a nyelvet. Az idén nem intenzív kurzuson veszek részt , mert tavaly úgy éreztem , az egész napos tanulás után nem volt időm a gyakorlásra. Ezért most hosszabb ideig, de csak fél napot leszek iskolában. Az a nyelviskola, ahová tavaly jártam, bezárt, így most az ETC International College hallgatója lettem.
Információk a nyelviskoláról az alábbi honlapon illetve az alatta található videóban:



Az angol időjárás hirtelen változását bizonyította hogy amikor ide érkeztem, a 40 °C-os nyári melegbõl, Londonban még szikrázó napsütés volt, mire leértem Bournemouthba, ott már 11 °C-os, szeles esős idő fogadott. Miután első utam egy áruházba vezetett, hogy némi meleg ruhát vegyek magamnak, másnap reggel 25 °-os napsütésre ébredtem.
Arról hogy milyen volt a tenger amikor ideérkeztem, készítettem egy kis videót is bizonyíték képpen.


A tenger érkezésem napján...

... és másnap...

A nyelviskola hétfőn reggel kezdődött egy szintfelmérő teszt megírásával. Ez egy 80 kérdéses nyelvtan- és szókincsismereti feladatsorból, valamint egy adott témában megírt fogalmazásból állt.
Amíg kijavították a teszteket, megmutatták nekünk az iskolát, a környékét, ismertették az Egyesült Királyságban  és a nyelviskolában betartandó fontos szabályokat. Ezen a napon nagyon sok új diák kezdte a tanulást, így ebéd után csapatépítő tréningen vettünk részt. Ezen egyben tesztelték az angol kultúrával, történelemmel kapcsolatos tudásunkat is. Délután a teszt eredményeknek megfelelően mindenki megkapta a személyre szóló heti rendjét, csoportbeosztását.






A nyelviskolában egyedüli magyarként tanulok, de a világ minden tájáról érkeztek diákok. Mi a csoportunkban 11-en vagyunk, Koreából, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból, Szaud-Arábiából, Nigériából, Törökországból. A tanárok nagyon szépen érthetően beszélnek, de néhány diák akcentusát nagyon nehéz megérteni. Nagyon kell koncentrálni, figyelni, hogy ne veszítse el az ember a beszélgetés fonalát. Egyik tanárunk drámapedagógus, így ezeken az órákon szituációs játékokkal, zenéléssel, a drámapedagógia egyéb módszereivel gyakoroljuk a nyelvet. Az iskola preferálja a nem csak hagyományos értelemben vett nyelvtanítást, így nagyon sok , a külső helyszínen, a nyelv valódi életterében zajló feladat, gyakorlat. A belvárosban, vagy a tengerparton járva, gyakran találkozik az ember narancssárga ETC-s pólóban járkáló csapatokkal, akik a járókelőktõl kérnék segítséget feladataik megoldásához.







Bournemouthi üdvözlettel : Nagy Rita


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése